lördag 4 augusti 2012

Lchf paus!

Ja som ni nog har förstått har jag syndat alldeles för mycket denna sommaren:-(

Det finns liksom inget mellanting för mig, antingen är det svart eller vitt, allt eller inget!

Har frossat i en massa onyttiga kolhydrater, gott har det varit såklart, men värt det vet jag inte?!

Har gått upp ca 2 kilo och det är så onödigt nu när jag ändå är så nära målet.

Det är nog så att jag är sockerberornde och jag måste lära mig att äta på ett sätt som funkar hela livet.
Det får ta sitt tag. Nu till hösten blir det nya tag med lchf utan fusk, eftersom jag uppenbarligen inte kan fuska lite utan att vräka i mig av allt onyttigt.

Det är såhär att ris, pasta och potatis saknar jag inte alls och klarar mig alldeles utmärkt utan, det jag saknar som är min stora last är choklad i alla dess former, typ Marabou mjökchoklad, kekchoklad etc, kakor, frallor, pommes typ.
Går ju dock inte att bara äta en eller två rutor av en Marabou och sen vara nöjd, nejdå då ska hela kakan in och lite till;-)

Som sagt!! Nya friska lchftag efter sommarens alla fester och en nystart lagom tills jag börjar jobba.

Varför är det så svårt att gå ner de där sista irriterande kilona??!!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar